Με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα και το συνεχώς μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς που αποκτούν τα eshop, σίγουρα θα αναρωτιέστε πόσο εύκολο είναι να ανοίξετε ένα νέο eshop και ποια είναι τα πρώτα βήματα;
Μάθετε όλα όσα χρειάζονται για την Κατασκευή Eshop και ποια είναι η διαδικασία για να φτιάξετε ένα eshop που πουλάει.
Τι χρειάζεστε για να φτιάξω eshop στην Ελλάδα;
Τα 10 βήματα για την κατασκευή eshop
Πώς να φτιάξω eshop με πωλήσεις στην Ελλάδα;
1. Κατοχυρώστε την έδρα της επιχείρησης
Το eshop σας αποτελεί ένα κατάστημα και είναι απαραίτητο να δηλωθεί η φυσική του έδρα στην εφορία.
Ο χώρος αυτός μπορεί να είναι ιδιόκτητος ή να τον νοικιάζετε και θα αποτελεί το μέρος που θα στεγάζεται το εμπόρευμά σας.
Προσοχή! Ο συγκεκριμένος χώρος θα πρέπει να είναι σε θέση να ελεγθεί από την εφορία ανά πάσα στιγμή και δεν πρέπει να αποτελεί κατοικία δική σας ή κάποιου άλλου.
2. Δηλώστε την επιχειρηματική σας δραστηριότητα
Για να μπορέσετε να κάνετε πωλήσεις μέσω του eshop σας απαραίτητο είναι δηλωθεί η επιχειρηματική σας δραστηριότητα. Η επιχειρηματική σας δραστηριότητα δηλώνεται από τους ΚΑΔ με την μορφή εμπορία κάποιον ειδών προϊόντων μέσω διαδικτύου.
Αν δεν έχετε επιχείρηση επίσης απαραίτητη είναι η ίδρυση μίας (ατομική, ΙΚΕ, ΕΕ, ΟΕ, κα). Η απλούστερη μορφή επιχείρησης για έναν νέο επιχειρηματία είναι η ατομική επιχείρηση, αλλά συμβουλευτείτε τον λογιστή σας για να πραγματοποιήσετε τις παραπάνω κινήσεις.
Ακόμη θα χρειαστείτε ταμειακή μηχανή ή κάποιο λογιστικό πρόγραμμα για την έκδοση αποδείξεων.
3. Βρείτε προμηθευτές για τα προϊόντα σας
Εφόσον δεν είστε παραγωγοί κάποιων προϊόντων που θέλετε να διαθέσετε online θα πρέπει να βρείτε προμηθευτές για τα πρϊόντα που θα εμπορεύεστε.
Ένας αξιόπιστος προμηθευτής οφείλει να είναι συνεπής στα αποθέμα και τους χρόνους παράδοσης. Παράλληλα το χαμηλό κόστος θα σας επιτρέψει να είστε ανταγωνιστικοί στην τελική τιμή.
Κάποιοι προμηθευτές επίσης, έχουν τα προϊόντα τους προσβάσιμα από αρχεία CSV ή XML που επιτρέπουν την αυτόματη εισαγωγή και ενημέρωση των προϊόντων στο κατάστημά σας. Σε άλλη περίπτωση θα σας ζητήσουμε να μας στείλετε μηχανογραφημένα τα προϊόντα που θέλετε να προστεθούν στο κατάστημά σας .
4. Βρείτε εταιρία Courier
Για να αποστέλετε τα προϊόντα σας στους πελάτες απαραίτητο είναι να συνεργαστείτε με μία εταιρία ταχυμεταφορών (Courier).
Μία εταιρία Courier θα σας στείλει μια εξατομικευμένη προσφορά με τις τιμές των μεταφορικών ανάλογα με το βάρος πχ. 3€ μέχρι 2 κιλά και 1,5€ για κάθε επιπλέον κιλό.
Αφού βρείτε την εταιρία που ταιριάζει στις ανάγκες σας, ή έχει την οικονομικότερη προσφορά μας στέλνετε την προσφορά ώστε να την ενσωματώσουμε στο eshop σας για αυτόματο υπολογισμό των μεταφορικών. Υπάρχει ακόμη η δυνατότητα να προσφέρετε σου πελάτες σας δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες από κάποιο ποσό και πάνω πχ. Δωρεάν μεταφορικά για αγορές άνω των 50€.
5. Επιλέξτε τρόπους πληρωμής
Σας αναφέρουμε τους συχνότερους τρόπους πληρωμής σε eshop και τι απαιτείται για τον καθένα.
Πληρωμή με κάρτα
Για την υποστήριξη πληρωμών μέσω τραπέζης θα πρέπει να επιλέξετε με ποια τράπεζα ή υπηρεσία θα συνεργαστείτε.
Σας προτείνουμε να ξεκινήσετε έγκαιρα τις διαδικασίες καθώς είναι αρκετά χρονοβόρες στις Ελληνικές τράπεζες. Οι προμήθειες για συναλλαγές με κάρτα είναι περίπου στο 1% μέσω τραπέζης.
Άλλες υπηρεσίες όπως η Viva Wallet έχουν ευκολότερη και πιο σύντομη διαδικασία εγγραφής, αλλά έχουν ελαφρώς μεγαλύτερες προμήθειες.
Αντικαταβολή
Για την υποστήριξη και την τιμή της αντικατοβολής θα απευθυνθείτε στην εταιρία courier.
Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό e-banking
Για να μπορεί κάποιος χρήστης να κάνει online ή offline κατάθεση είναι μόνο απαραίτητο το IBAN του λογαριασμού σας. Να έχετε υπόψιν όμως πως οι καταθέσεις αργούν να φανούν και μεταξύ διαφορετικών τραπεζών θα χρεώνεστε προμήθεια είτε εσείς είτε ο πελάτης.
Επιτρέπει στους χρήστες να πληρώσουν μέσω κάρτας είτε από τον λογαριασμό τους στο Paypal. Είναι μία ασφαλής και παγκόσμια πλατφόρμα πολύ διαδεδομένη στο εξωτερικό.
6. Επιλέξτε Domain Name
To Domain Name αποτελεί την διεύθυνση του καταστήματος σας στο διαδίκτυο. Είναι αυτό που χρήστες θα πληκτρολογούν για να σας βρούνε. Το δικό μας Domain name είναι το www.netart.gr.
Οι συνηθέστερες καταλήξεις για domain στην Ελλάδα είναι το .gr, .com και το .eu.
Το σημαντικότερο με το domain σας όμως είναι να είναι εύηχο ώστε οι χρήστες να το θυμούνται και να το βρίσκουν εύκολα.
Ελέγξετε διαθεσιμότητες για domains εδώ:
7. Λογότυπο - Εταιρική ταυτότητα
Πριν ξεκινήσει η κατασκευή του eshop πρέπει να προσδιορίσετε την ταυτότητα και την αισθητική του.
Η ταυτότητα του καταστήματος αποτελεί το σύνολο των στοιχείων που το κάνει ξεχωρίζει, μαγνητίζει την προσοχή του επισκέπτη και επηρεάζει την απόφαση αγοράς.
Πρώτο βήμα αποτελεί η δημιουργία του δικού σας μοναδικού λογοτύπου που ταιριάζει στο κατάστημα σας και εμπνέει κύρος και εμπιστοσύνη στον επισκέπτη.
8. Βρείτε Φωτογραφικό Υλικό
Τίποτα δεν πουλάει καλύτερα από μία καλή εικόνα! Βεβαιωθείτε ότι έχετε φωτογραφίες που αναδεικνύουν τα προϊόντα σας. Οι επαγγελματικές φωτογραφίες προσελκύουν τον επισκέπτη να αγοράσει αλλά και να μοιραστεί το περιεχόμενό σας.
Αν δεν έχετε επαρκές υλικό μπορείτε να κάνετε μία προϊοντική φωτογράφιση, ή αν ψάχνετε κάτι πιο οικονομικό να πάρετε φωτογραφίες από τους προμηθευτές σας. Τέλος μπορείτε να επεξεργαστείτε τις φωτογραφίες σας για το καλύτερο αποτέλεσμα
9. Κατασκευή eshop
Ένα eshop είναι απαραίτητο να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
- Να είναι εύκολο στην χρήση
- Να είναι γρήγορο (ταχύτητα φόρτωσης < 3 δευτ.)
- Να είναι φιλικό σε κινητές συσκευές καθώς πλέον αποτελούν το 80% των επισκέψεων
- Να είναι φιλικό στις μηχανές αναζήτησης
Για να προχωρήσετε στην κατασκευή του eshop βρείτε έναν συνεργάτη που όχι μόνο θα το στήσει σωστά και σύμφωνα με τις απαιτήσεις σας, αλλά θα σας παρέχει πλήρες πακέτο υποστήριξης. Βεβαιωθείτε ότι θα έχετε άρτια υποστήριξη σε για όποιο θέμα προκύψει και τυχόν αλλαγές που θέλετε να κάνατε.
Στην netart διασφαλίζουμε όλα τα παραπάνω και σας αφήνουμε να επικεντρωθείτε στις πωλήσεις!
10. Εκπαίδευση και Διαχείριση του eshop
Έχοντας πλέον το νέο eshop σας θα πρέπει να μάθετε να το διαχειρίζεστε. Οι βασικότερες εργασίες σε ένα eshop είναι:
- Η εισαγωγή προϊόντων,
- Η ενημέρωση αποθεμάτων
- Η διαχείριση και αποστολή παραγγελιών
- Προωθητικές ενέργειες
- Και διάφορα άλλα
Για να μπορείτε να κάνετε τις βασικότερες εργασίες και να είστε ανεξάρτητοι αναλαμβάνουμε να σας εκπαιδεύσουμε δια ζώσης, ηλεκτρονικά και με βίντεο μαθήματα.
Πώς κάνω το νέο μου eshop να πουλήσει;
Παράλληλα με την δημιουργία του eshop θα πρέπει να ανοίξετε κάποιους λογαριασμούς προώθησης στα social media (Facekook, Instagram, Tiktok). Η ενεργή σας παρουσία στα social media φέρνει οργανικά (χωρίς πληρωμή) δυνητικούς πελάτες σας στο eshop και αυξάνει την αναγνωριμότητα σας (brand awareness).
Ακόμη απαραίτητο είναι το σημείο στο χάρτη (Google My Business) που δίνει την δυνατότητα στους χρήστες να σας βρίσκουν τοπικά και να αφήνουν αξιολογήσεις.
Τι επιλογές έχω για την προώθηση;
Διαφήμιση στο Google
Εμφανίζεστε σε χρήστες που αναζητούν στο Google για τα προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρετε
Διαφήμιση στα Social Media
Εμφανίζεστε σε χρήστες social media (facebook, instagram) ανάλογα με τις προτιμήσεις τους
Marketplaces
Εντάσετε τo κατάστημα και τα προΪόντα σας στα μεγαλύτερα marketplaces στην Ελλάδα (Skroutz, Bestprice κ.α)
Προώθηση SEO
Εμφανιστείτε ψηλά στην αναζήτηση στο Google οργανικά (χωρίς να πληρώνετε)
- Συχνές ερωτήσεις
Οι τιμές ξεκινούν από 800€ και διαφοροποιούνται ανάλογα με τις απαιτήσεις σας. Μπορείτε να δείτε τον γενικό μας τιμοκατάλογο εδώ
Τα βασικά έξοδα ενός eshop είναι η φιλοξενία του και η υποστήριξη-συντήριση. Η φιλοξενία ξεκινάει από τα 200€/ετησίως.
Τα eshop είναι στημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορείτε να κάνετε εύκολα αλλαγές και να προσθέσετε προϊόντα χωρίς γνώσεις προγραμματισμού. Ακόμη κι αν δεν έχετε σχετική εμπειρία σας εκπαιδεύουμε με βίντεο μαθήματα, ή δια ζώσης στην διαχείριση του ώστε να είστε αυτόνομοι.
Φυσικά αν κάπου δυσκολευτείτε είμαστε εδώ να σας καθοδηγήσουμε!
Επιλέγουμε την δημοφιλέστερη πλατφόρμα στο κόσμο το Woocommerce γιατί σας προσφέρει μία δοκιμασμένη και εύχρηστη λύση για τον νέο επαγγέλματία. Το Woocommerce με μία όλο και μεγαλύτερη κοινότητα να το υποστηρίζει εξασφαλίζει την σωστή λειτουργία του eshop, πολλαπλές λειτουργίες και εργαλεία όπως η διαχείριση αποθέματος, διαχείριση παραγγελιών και πολλά ακόμη.
Ναι! Υπάρχουν πολλές επιδοτήσεις για κατασκευή eshop κυρίως από το ΕΣΠΑ. Ανάλογα με την επιδότηση το κατάστημα σας πιθανός να χρειάζεται να τηρεί κάποιες προδιαγραφές, όπως 2 γλώσσες και προσβασιμότητα ΑΜΕΑ.
ΖΗΤΗΣΤΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε τη διαδικασία και το κόστος κατασκευής του δικού σας eshop ή δείτε ενδεικτικά έργα μας.