Έχετε καταφέρει να δημιουργήσετε την ιστοσελίδα των ονείρων σας αλλά δεν έχει επισκεψιμότητα; Οι επισκέπτες την εγκαταλείπουν γρήγορα; Δεν μετατρέπονται οι επισκέπτες σε πελάτες; Αναρωτιέστε γιατί δεν προτιμούν την δική σας ιστοσελίδα; Ήρθε η ώρα να βρείτε τι φταίει για να αλλάξετε το αποτέλεσμα!
Εμείς στη NetArt , με 20+ έτη εμπειρίας και 300+ πετυχημένα έργα κατασκευής ιστοσελίδων, E-shop & διαφήμισης έχουμε ετοιμάσει έναν αναλυτικό οδηγό για να σας βοηθήσουμε να βελτιώσετε το ποσοστό εγκατάλειψης στην δική σας ιστοσελίδα. Εμπιστευτείτε μας!
Οδηγός για Επιτυχημένη Ιστοσελίδα
Μήπως η σελίδα σας αργεί να φορτώσει;
Οι χρήστες του διαδικτύου δεν έχουν την υπομονή να περιμένουν. Θέλουν να βρουν αυτό που αναζητούν μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα. Εάν δεν τα καταφέρουν τότε απομακρύνονται από μια ιστοσελίδα και δοκιμάζουν σε άλλη. Στην πραγματικότητα, η μεγαλύτερη πλειοψηφία των χρηστών του ίντερνετ περιμένουν το πολύ δύο με τρία δευτερόλεπτα. Η οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση αυτομάτως σημαίνει απώλεια των επισκεπτών σας και κατά συνέπεια αύξηση του ποσοστού εγκατάλειψης.
Αν λοιπόν θέλετε οι επισκέπτες και πιθανοί πελάτες σας να παραμείνουν στο site ή στο eshop σας, είναι πολύ σημαντικό να βελτιστοποιήσετε την απόδοση ιστοσελίδας σας. Ο χρόνος φόρτωσης ιστοσελίδας μπορεί να επηρεαστεί από το μέγεθος των εικόνων, τον κώδικα, τα βίντεο, τα slider με τις κινούμενες εικόνες και άλλους παράγοντες. Αν έχετε ένα eshop με χιλιάδες προϊόντα, μπορεί να έχετε ήδη παρατηρήσει ότι ο χρόνος φόρτωσης του eshop μπορεί να αυξάνεται δραματικά.
Μήπως η ιστοσελίδα σας δεν είναι Responsive;
Είναι γεγονός ότι ο αριθμός των χρηστών που περιηγούνται στο διαδίκτυο από το κινητό τους τηλέφωνο είναι μεγαλύτερος από αυτούς που χρησιμοποιούν τον υπολογιστή τους. Αυτό σημαίνει ότι η κατασκευή ιστοσελίδων θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα την φιλικότητα προς όλες τις κινητές συσκευές. Τουτέστιν, να μην απαιτείται από τον χρήστη να κάνει zoom ή scroll για να προβάλει το περιεχόμενό της.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, ακόμη, ότι η Google «τιμωρεί» πλέον τις κατασκευές ιστοσελίδων και κατασκευές eshop που δεν είναι φιλικές στα κινητά. Αυτό συμβαίνει γιατί η Google θέλει να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης στο internet στους χρήστες κινητών τηλεφώνων. Έτσι, αν η κατασκευή ιστοσελίδας σας δεν έχει βελτιστοποιηθεί για τις κινητές συσκευές, θα χάσετε σημαντικά τις ταξινομήσεις οργανικής αναζήτησης, δηλαδή οι χρήστες που ψάχνουν για υπηρεσίες και προϊόντα που διαθέτετε, δε θα βρίσκουν την ιστοσελίδα σας.
Μπορείτε πραγματικά να αντέξετε οικονομικά να χάσετε όλη αυτή την κυκλοφορία και όλες αυτές τις πωλήσεις; Είναι απίθανο, αφού πλέον όλες οι επιχειρήσεις ελπίζουν στην αύξηση των πωλήσεών τους μέσω διαδικτύου.
Μήπως η ιστοσελίδα σας είναι μεν ελκυστική αλλά όχι και λειτουργική;
Ο βασικός στόχος κάθε ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι η παρουσίαση του περιεχομένου με έναν ευχάριστο μεν αλλά ταυτόχρονα και λειτουργικό τρόπο. Οι χρήστες θα πρέπει να καθοδηγούνται εύκολα από τη δομή και το μενού της ιστοσελίδας χωρίς να χρειάζεται μαντεύουν τα επόμενα βήματά τους.
Απαιτείται, λοιπόν, πριν την κατασκευή ενός site ή eshop να προηγείται από την εταιρία κατασκευής συστηματική μελέτη, βασισμένη στην στρατηγική της επιχείρησης, ώστε η ιστοσελίδα σας να έχει εύκολη, φιλική πλοήγηση αλλά και να καθοδηγεί έντεχνα τον επισκέπτη να κάνει τις ενέργειες που θέλετε.
Μήπως στην ιστοσελίδα σας χρησιμοποιούνται πολλά pop up;
Τα υπερβολικά αναδυόμενα παράθυρα, τα λεγόμενα pop up, είναι τα παράθυρα που ανοίγουν την ώρα που διαβάζει ο επισκέπτης το άρθρο σου και του ζητάνε π.χ. να ακολουθήσει τη σελίδα σας στο facebook.. Αυτό μπορεί να γίνει σοβαρά ενοχλητικό, αφού πολλές φορές γίνεται με επιθετικό τρόπο.
Ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να χρησιμοποιήσετε pop ups στην ιστοσελίδα
- Χρησιμοποιήστε τα pop ups με μετριοπάθεια. Μην βομβαρδίζετε συνεχώς τους επισκέπτες σας με περιεχόμενο που δεν τους ενδιαφέρει.
- Κάντε το “έξυπνα”. Τα έξυπνα pop ups σας επιτρέπουν να εμφανίζετε διαφορετικά αναδυόμενα παράθυρα (ή κανένα αναδυόμενο παράθυρο) σε διαφορετικούς τύπους επισκεπτών, ανάλογα με το αν έχουν επισκεφτεί τον ιστότοπό σας πριν ή αν βρίσκονται σε κάποιο στάδιο της διαδικασίας αγοράς.
- Παρακολουθήστε την αποτελεσματικότητα που έχουν τα pop ups στο site σας. Αξιολογήστε τον αριθμό των προβολών και των κλικ σε κάθε αναδυόμενο παράθυρο, μαζί με τον αριθμό των σελίδων που οδηγεί το αναδυόμενο παράθυρο. Αν διαπιστώσετε ότι δεν εκτελείται πολύ καλά, μπορείτε να το επεξεργαστείτε ή να το αφαιρέσετε για να δημιουργήσετε μια καλύτερη εμπειρία χρήστη για τους επισκέπτες σας.
- Χρησιμοποιήστε τα με ευγένεια. Πολλές ιστοσελίδες δε δίνουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες να κλείσουν το pop up . Μην ακολουθήσετε αυτές τις τεχνικές. Δώστε στον επισκέπτη της ιστοσελίδας την δυνατότητα επιλογής του “όχι”.
- Μια εναλλακτική λύση στα pop-ups είναι μικρά πανό που εισέρχονται από τα πλάγια ή το κάτω μέρος της σελίδας με μια παρότρυνση για δράση. Τείνουν να είναι λιγότερο ενοχλητικά.
Μήπως η ιστοσελίδα σας περιέχει video ή μουσική με αυτόματη αναπαραγωγή;
Σίγουρα σε όλους αρέσει η μουσική ή ένα χρήσιμο βίντεο. Ωστόσο, κάθε πράγμα στη χρονική στιγμή που πρέπει ή τουλάχιστον με την ελεύθερη επιλογή του χρήστη.
Έρευνες δείχνουν πως το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας δεν αναζητήσει το κουμπί σίγασης της μουσικής ή του βίντεο αλλά το κουμπί εξόδου. Αναζητούν έτσι αυτό που τους ενδιαφέρει σε άλλη ιστοσελίδα. Το Facebook και το Twitter για παράδειγμα, παρόλο που παρουσιάζουν αυτοματοποιημένα βίντεο στις ροές μας, είναι πάντα στη σίγαση, εκτός εάν οι χρήστες επιλέξουν να τα ενεργοποιήσουν. Χρησιμοποιείστε την ίδια ευγένεια στους επισκέπτες σας, μη τους αναγκάζετε να «λούζονται» το περιεχόμενο των πολυμέσων σας. Αφήστε τους να επιλέξουν πότε θα πατήσουν το play.
Μήπως η ιστοσελίδα σας δεν έχει το κατάλληλα δοσμένο περιεχόμενο;
Οι χρήστες επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας για έναν και μόνο λόγο. Να προβάλουν το περιεχόμενό του γιατί τους τράβηξε το ενδιαφέρον. Το περιεχόμενό σας λοιπόν θα πρέπει να είναι ευπαρουσίαστο, χρήσιμο και κυρίως να εξυπηρετεί την καλύτερη περιήγηση του επισκέπτη.
Τα κείμενά σας θα πρέπει να είναι σωστά δομημένα, να προσφέρουν χρήσιμο περιεχόμενο προς τον επισκέπτη και να διαθέτουν σωστούς και περιγραφικούς τίτλους. Αποφύγετε να παραθέτετε μια πληθώρα ανούσιων πληροφοριών, που το μόνο που θα καταφέρουν είναι να κουράσουν τους επισκέπτες σας.
Επιπρόσθετα, οι εικόνες που θα επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εντύπωση που θα σχηματίσει ο επισκέπτης.
Είναι αποδεδειγμένο ότι οι ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν πρωτότυπες εικόνες παρουσιάζουν και μικρότερο ποσοστό εγκατάλειψης. Σίγουρα οι δωρεάν ιστοσελίδες με τις stock φωτογραφίες θα σας φανούν μια καλή ιδέα. Ωστόσο, σκεφτείτε πόσος ακόμη κόσμος έχει επιλέξει να κάνει το ίδιο. Αποτέλεσμα το μεγαλύτερο ποσοστό των ιστοσελίδων του διαδικτύου να χρησιμοποιεί τις ίδιες και τις ίδιες φωτογραφίες.
Μήπως η ιστοσελίδα δεν δείχνει ξεκάθαρα τι κάνει η εταιρία σας ή τι πουλάτε;
Αυτό που θέλει ο επισκέπτης όταν ανοίγει μια ιστοσελίδα είναι να καταλαβαίνει στα πρώτα δευτερόλεπτα αν η ιστοσελίδα τον αφορά. Και αν έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα με προϊόντα, ίσως τα πράγματα να είναι σαφή για τον επισκέπτη από τα πρώτα δευτερόλεπτα, αν όμως η ιστοσελίδα σας δεν εστιάζεται άμεσα στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, τότε θα πρέπει με σαφήνεια να δείχνει η ιστοσελίδα σας τι πουλάτε.
Βομβαρδίζεται στην ιστοσελίδα από τις λέξεις “κλειδιά”
Ο ρόλος της προώθησης ιστοσελίδων (SEO) είναι πια γνωστός σε όλους. Ο καθένας ξέρει, ότι χωρίς προώθηση ιστοσελίδας, ο ιστότοπoς του δεν μπορεί να φτάσει σε μεγάλη επισκέψιμότητα. Και οι πολυδιαφημισμένες πια λέξεις κλειδιών, έχουν περάσει στη συνείδηση των εταιριών που θέλουν να δουν την ιστοσελίδα τους στις πρώτες σελίδες στη Google.
Φτιάχνοντας όμως μόνοι τους ιστοσελίδα επαναλαμβάνουν σε μια σελίδα την λέξη κλειδί που νομίζουν ότι θα τους φέρει χρήματα. Διαβάζεις τη σελίδα και βομβαρδίζεσαι με τις επαναλήψεις των ίδιων λέξεων, χωρίς να χρειάζονται πραγματικά ή χωρίς να βγάζουν νόημα.
Αυτός είναι ένας σίγουρος τρόπος για να αντιπαθήσει ο επισκέπτης την ιστοσελίδα σας. Όπως ακριβώς και εσείς, έτσι και ο χρήστης της ιστοσελίδας θέλει ποιότητα στην ανάγνωση κειμένων, θέλει σωστές περιγραφές και κατανόηση. Την ίδια ποιότητα ζητάει από την ιστοσελίδα σας και η Google.
Για να αποφύγετε τα ευτράπελα και τις φτηνές απομιμήσεις στην κατασκευή ιστοσελίδων και κατασκευή eshop, η λύση είναι να αναθέσετε την κατασκευή ιστοσελίδας ή την ανακατασκευή της σε μια έμπειρη, υπεύθυνη και αξιόπιστη εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων.
Μήπως η ιστοσελίδα σας δεν είναι ασφαλής;
Τα πιστοποιητικά SSL είναι πλέον μονόδρομος για κάθε ιστοσελίδα. Για όσους δεν γνωρίζετε τι είναι τα πιστοποιητικά SSL, είναι στην ουσία η ένδειξη https μπροστά στο σύνδεσμο μιας ιστοσελίδας. Αυτό υποδηλώνει ότι αυτή είναι ασφαλής και κρυπτογραφημένη. Ειδικά κατά την κατασκευή eshop, δεν νοείται να μην υπάρχει ενεργό πιστοποιητικό SSL. Οι χρήστες πλέον δεν εμπιστεύονται μη ασφαλείς ιστοσελίδες. Η απουσία ενός πιστοποιητικού SSL σίγουρα θα οδηγήσει σε ένα μεγάλο ποσοστό εγκατάλειψης.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Μπορεί όλα αυτά τα βήματα να μοιάζουν περίπλοκα και χρονοβόρα, αλλά όταν ανατεθούν σε καταρτισμένους επαγγελματίες, όλα γίνονται αυτομάτως πιο απλά. Το μόνο σας μέλημα είναι να εμπιστευτείτε τους σωστούς ανθρώπους, που θα σας εγγυηθούν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, με το μικρότερο δυνατό κόστος. Έτσι η επιβίωση της επιχείρησης σας θα είναι ΣΙΓΟΥΡΗ!